mandag 23. mars 2009

Filmvaner

Jeg tror ikke at jeg ser spesielt mye på film. Det hender jeg ser filmer hvis det kommer en spennende film på tv, en stor nyhet på kino eller hvis jeg får besøk. Sett bort i fra dette, ser jeg sjelden på filmer, men jeg prøve å få meg alle de 'store' filmene som kommer ut.

De filmene som jeg ser, er som oftest spennings-filmer. Jeg liker at spenningen driver filmen videre, helt til du ikke kan slutte før du har sett hvordan filmen ender. Kanskje unødvendig å si, men kjærlighets-filmer er et ikke-tema. Komedier synes jeg at kan være morsomme, men som oftest ikke.

En av mine favorittfilmer er Da Vinci-koden. Den forteller historien om hvordan en professor prøver å finne den hellige gral. Jeg synes filmes er spesielt spennende fordi den forteller en historie som blir gradvis mer og mer innviklet samtidig som nettet snører seg sammen for hovedpersonene i filmen. Et lite hint; de klarer seg til slutt.

Ellers synes jeg noen av James Bond-filmene er fine. Selv om det blir litt over i humor-kategorien. Her er det fart og spenning fra start til slutt, men kanskje ikke alltid på en like seriøs måte. Sånn som f.eks. her:




Bilde: Da Vinci-koden

Ingen kommentarer: