onsdag 18. mars 2009

Film-oppgave

Oppgaver som denne film-oppgaven er jeg ingen stor fan av. Det blir ofte mye mas og resultatet blir sjelden slik du hadde tenkt deg. Sånn ble det denne gangen også. Riktignok skyldtes det ikke manglende entusiasme, men det gjorde ganske stor skade likevel.

Jeg synes vi hadde et godt utgangspunkt med et godt manus. I manuset prøvde vi å fokusere på å få fram informasjon uten å gjøre det kjedelig. Vi ville også lage en film som skilte seg litt fra de andre. Desverre misforstod alle på gruppen vår det at det bare var et kamera til utlån for oss SSP-elever. De kameraene som Media bruker er nemlig ikke mulig å låne. Hvorfor? Jeg aner ikke. Det førte til at den ene dagen som var avsatt til filming gikk rett i vasken.

Kriseplan: filme en liten del og gjøre resten av manuset om til photostory. Photostory er ikke det beste jeg vet, men det var vårt eneste valg. Etter dette møtte vi heldigvis ikke flere store problemer med unntak av diverse små tekniske problemer ved redigeringen av filmen.

Jeg synes ikke at resultatet vårt ble særlig bra. Videoen vi hadde i starten var grei, men photostoryen var egentlig veldig rotete. Litt informativ synes jeg den var, og hvis du legger godviljen til, finner du spor av allusjon, skjult argumentasjon, plussord og humor.

Derimot, ble jeg veldig imponert av det de andre gruppene klarte å lage. Særlig gruppe en og to synes jeg klarte å få fram mye informasjon uten at filmene deres ble kjedelige. Spesielt synes jeg at det var morsomt hvordan gruppe en tok oss med på en tur rundt på Sandvika skole med to ganske komiske personer i hovedrollen. Jeg synes også at filmen Sandvika-losen var kreativ og godt utført, men den ga oss ikke så mye informasjon som andre.

Fordi filmen vår ikke ble helt som jeg hadde håpet, har jeg egentelig ikke lyst til å legge den ut, men det ser ikke ut til at jeg har noe valg. Så her er den:

Ingen kommentarer: